Sunday, June 19, 2011

RINDU ITU INDAH

Assalamulaikum semua....
rindoooo sgt2 nk tulis kt cni..tp blog de prob ckt nk access aritu xdpt..dh berkurun2 try..tatau nape...ape skt nye..den ado la tora letak minyak angin, minyak merah semua xjalan..Tp Alhamdulillah mlm nie dpt lah pulak bkak.. byk story yg nk di story mory kn kt u ol..
Opsss...!! TERRRpjg pulak mukadimahnyer..hehe sowieee2..ok..RINDU..ape yg korang tahu sal rindu?? sbb aku pon xtau sebenorrnyerr ape itu rindu..dh try cri kt mak cik google..tp die xckp pape..uncle yahoo pon diam jer smbl sengih...So ak bt la definition ikot 'rasa2'..hehe ;p kalo terlebih masam ker, kurang masin ke atau terlebih manis korang tolong pebetol k...
"Rindu..bila tiada kite mencari..bila hilang kita menghargai..bila ia berjalan meninggalkan kita..kita berlari mengejarnya..rindu hanya kita yg rasa hanya kita yg tahu manis atau indahnya ia..tiada siapa punya hak utk mempertikainya..."
Fuhhh...xsangka budak sains blh jadik org sastera..ahakahak (gelak gulim2 smbl pelok bantal busyuk) kalo lecturer department aku tgk nie mau terguling2 sapa juling...;)) hahh!! sape ckp bdak sains nie robot..blh je..sje je tamoo tunjuk bakat..;p

Ok..dulu aku mcm bt main2 je kte rindu nie..sesyuke ati sesedap rse jerr taruk pkataan rindu..yela rse mcm xbrape ada makne dlm idop aku pktaan tu..yela idop ak dikelilingi insan2 yg aku syg n ktorg xpenah pisah...
Tapi ble perpisahan terjadi..sob2..cter telenovela dh start la ni...sentap woo...first ak rse rindu sgt2..bila selama 18 tahun aku xpenah pon pisah ngn famili tup2 kena pisah..tp demi cita2 ak relakn jg..tp rindo tu xusah nk tnye or kate la..tiap2 bulan den balik..pokai den duit abes bt beli tiket ja..tapi xpela demi rindu n insan tercinta..ttp mate jela duit mengalir mcm coklat cair mencurah2 ke ladang gandum (bc versi iklan koko crunch ). Kali kedua pulak bwu jer...xpenah pon aku rse rindo mcm tu kt dia..nie sapa tiap2 ai ak try col n email kt die..g mne2 je mest ak bwk hp..mkn ke..tgk tv ke..tiap2 mlm nanges...naseb beq de kiki bt lap air mate..bwu la ak belajar erti rndu yg sesebenar...


Skrg pon aku rse rindooo sgt2..kt Rasulullah S.A.W..tingin sgt nk ziarah makam baginda..Insya'ALLAH..kwn2 doakn aku pjg umo ngn murah rezeki..cpt2 dpt g sne...

korang pon mest de pengalaman ngn cik rindu kn...so sharing2 la kt sini...

Rindu itu Indah.:)

No comments:

Post a Comment