Wednesday, June 22, 2011

'Jangan Pernah berubah' dan 'Yakinlah aku menjemputmu..'

Assalamualaikum dan salam cinta bt semua...

hurm..korg mst dh taw kn title kt atas tu adalah berkenaan dgn lagu...lagu nie aku minat sgt..lirik lagu sungguh bermakna bt ku...ntah knp la ai ni theme aku asyik nanges jerr..hukhuk stok tisu pon dh abes..naseb beq sok de sale kt mall blh g beli bwu..aku nanges..kuo air mate..kuo air idong nie ble aku terbaca satu entry dkt 1 blog nie..blog nie aku tak pernah bkak pon apatah lagi jadi follower die kn..entry die berkenaan kehilangan teramat memberi kesan kpdnya iaitu kembalinya suami tercinta ke rahmatullah akibat kemalangan jalan raya yang  berlaku didepan mata beliau..Al-Fatihah bt suami beliau..realiti zaman skrg kalo putus cinta pn dh de yg nk terjun bangunan bunuh diri..eee..nauzubillah..ini la bile nafsu menguasai akal..bila iman senipis kulit bawang..mintak dijauh kan semua nie..opss...tersasar pulak dari topik asal..

Apa aku katakan kat sini..apa la nk dibandingkan kehilangan seorang lelaki yang mmg dh tidak ditakdirkan untuk kita jika nak dibandingkan kehilangan suami yang menjadi tempat bermanja, tempat berlindung, tempat berkongsi segala-galanya...Menitis air mata aku macam hujan kat luar rumah sewaktu nie..sampai rumate ku tegur 'awat ima nanges..'. aku pun share la cter yg aku terbaca kt blog seorang hamba Allah ini...aku cakap andai aku berada ditempat die aku tatot aku xkuat untuk hadapi itu semua..walaupun aku tahu 'KEMATIAN ITU ADALAH PASTI' ...sebab itu lah aku menanges...Lagi satu aku terharu lihat ketabahan yang ada dalam diri kakak tu..die masih dpt share cerita yg mungkin sesetengah org mau melupakan dari kotak memori..

Lagu Jangan Pernah Berubah ini de seseorg mtk aku dengar...padahal hal aku penah tgk la jg kwn2 post lagu nie kt fb..tp aku jenis yg malas sgt layan lagu org post nie..tp bile de orang mintak aku dengar jadi aku dengar la juga...mula2 dengar aku xrse pape pon..kali kedua bawu dpt hayati lirik lagu ini..kali ketiga aku menanges..huhu ratu air mata betol aku...haha Insya'Allah Dengan izin-NYA hati aku tidak akan pernah berubah...terlalu banyak tanda yang telah DIA berikan utk aku yakin dia adalah pilihan terbaik utk aku...

Lagu kedua nie Yakinlah aku menjemputmu..lagu nie mula2 aku dgr bila classmate aku tag aku kt lagu nie..so aku dgr la...kali kedua aku perasan lagu nie bile seseorg bagi aku sebuah novel 'Jauh Kau Pergi'..menceritakan ketabahan seorang wanita dalam memperjuangkan rasa cinta, cinta kepada Tuhan, cinta kepada keluarga, dan cinta kepada seorang lelaki yang bergelar suami...jadi dalam lagu nie..mcm nk memanjakan dan memujuk wanita laaa...Aku ingat lagi time si dia perg jauh dari aku..xdpt contact..lagu nie la yg menemani aku saban hari...

apa pun kadang kala lagu pun blh memberi banyak memori pada kita..so ape lagu yg memberi kenangan pd kamoo semua?? sharing is caring..;) sori la post kali nie agak bosan sbb tenet lembab so xdpt la upload pictures nk bg nmpk ceriaaa cket..

No comments:

Post a Comment